Reacties

Tip van de week! wk22 — 4 reacties

  1. Soms zijn juist de kleine stukjes het probleem. Dan wordt het alllen maar onoverzichtelijker. Geef vooral het einddoel aan. Wat wil je dat het wordt en waarom. Laat het kind het doel bereiken op zijn manier.

  2. als mijn dochter een opdrachtje niet kan opstarten ligt het probleem erin dat ze niet weet wat ze moet doen de opdracht is dan niet duidelijk. Nog eens uitleggen en een duidelijk begin en einde aangeven de opdracht in kleine stukjes ”knippen” werkt voor haar verwarrend.

  3. Om een kind goed voor te bereiden op het komende schoolreisje hebben we de dagindeling voor
    hem op een strook gezet. Deze strook kon hij thuis aan zijn ouders laten zien en erover vertellen. Op de dag van het schoolreisje had hij de strook mee en kon hij ieder moment even kijken wat de volgende activiteit zou zijn. Het schoolreisje werd een groot succes, omdat het nu niet zo onvoorspelbaar was. Enorm genoten.

  4. Mijn zoontje kan sneller opstarten met iets nieuws als hij bij de start van een nieuwe activiteit al weet wat de volgende activiteit zal zijn. Verder dan dat is niet nodig, zo kan ik samen met hem toch enigszins ‘flexibel’ door de dag. Verder visualiseren/uittekenen van wat er van hem gevraagd wordt en eventueel wat juist niet.

Geef een reactie